donderdag 16 december 2010

Schrijfster is aangekomen

Vertrouwde geur van hooghartige natuur
komt binnen. Geen flashlicht
zo ver ik kan zien. Verlangen slechts
dat in bont is blijven kleven.
En schaduwen van trage dans
om Liefde mee te piloteren.
Schimmen van uitgedoofd verzet
volgen vrouw in topfunctie.
Ze is een schrijfster, zegt iemand,
alsof ze genoteerd staat op de beurs.
Signeert met de gestolen flauwekul
van een trendy vulpen, lichtgewicht
voor vloeiende inhoud. Elk punt een vlek
die maar niet komen wil.

Een klok sluit de thriller van de schemering.
Daar groeit de klank die nacht heet.
Waarmee ik het moet doen. Met haar,
en nu. Mijn hart bekoelt in de rode gloed
van ondergang waarop ik geabonneerd ben.
Haar krassend gefluister in mijn woud
van neuronen. Ze willen vonken,
als een mobieltje in het wassende donker
dat je in de Amazone leert kennen.
Alleen.