vrijdag 11 maart 2011

Ik houd van je

ik houd van je,

slordig in elkaar gezet wezen

dat in verzen perfectie nastreeft


ik houd van je,

in het kwade dat de overhand krijgt

wanneer ik even niet thuis geef


ik houd van je,

in droogkomische terzijdes

en ouderwetse zondeval


ik houd van je,

in deze ramp van alleen zijn

waarin ik je meesleur


ik houd van je,

in de beperkingen van mijn aardse leven

zo moeiteloos door jou ontstegen


ik houd van je,

in graankorrels van taal

waarmee de priester meel maakt


ik houd van je, dat is het ergste,

in een hellekooksel

van dubbelzinnigheden


in mijn geheime verlangens

naar jou,

in een paradijs van seks

vol taalverbod,

in mijn bovengemiddelde armoede

van hoop op wederkerigheid -


in de roestvrijstalen glans

van deze verklaring

die je niet zal lezen